CTR – míra prokliku

Pojem spojený s internetovou reklamou. Vyjadřuje kvalitu (efektivitu) reklamního sdělení.

Co je přesně míra prokliku

Poměr. V procentech. Vzoreček.

Příklad výpočtu:
Pokud se tedy reklama zobrazí 1 000 uživatelům, ale pouze 10 uživatelů na reklamu klikne, CTR je rovno 1 %. 

Proč by vás to mělo tak zajímat?
Nízké CTR velmi často zvyšuje cenu PPC reklamy.

Běžné hodnoty CTR

Průměrné hodnoty CTR je těžké stanovit. 

  • vyhledávací síť
  • obsahová síť

Co zvyšuje hodnotu CTR?

  • copy
  • relevance
  • lepší pozice

Další zdroje

CTR není pouze záležitostí PPC reklamy, ale i e-mailmarketingu a přirozeného vyhledávání – organických výsledků. Míra prokliku také může mít jedno z měřitelných a zaznamenávaných KPI ukazatelů.

CTR není až zas tak směrodatné, důležitější je konverzní poměr (KP).