Google Ads scripty: Přechod na nové prostředí

Používáte scripty Google Ads? Do 31.10. je potřeba přejít na nové prostředí, jinak hrozí jejich vypnutí.

Proto doporučujeme všechny důležité zkontrolovat. S našimi klienty již změnu řešíme a postupně skripty převádíme.

 
 

Sklik: Dynamický remarketing – nový formát Carousel

Máte nasazený Dynamický retargeting v Skliku? Zbystřete.

Sklik nově zobrazuje reklamy i formou Carouselu (formát velmi dobře známý např. z Facebook reklam). Takové inzeráty mají potenciál zvýšit CTR kampaní a přinést tak e-shopu více objednávek.

Naši e-shopoví klienti mají Dynamický retargeting nasazený od začátku spolupráce. Automaticky se jim tak začal zobrazovat i tento typ inzerátů.

 
 

Obnovený certifikát Heureka Partner

Máme radost. Splnili jsme opět certifkační testy a můžeme se i nadále pyšnit odznakem Heureka Partner.

Našim klientům o srovnávače pečujeme už řadu let a kromě Heureky máme ocenění i od Mergada či biddovacího automatu Bidding Fox. Podívejte se na naši kompletní sbírku certifkátů.

 
 

Google Ads: Rozšíření o horizontální obrázky

Již přes rok je možné do Google Ads kampaní ve vyhledávání přidávat obrázky, které se pak mohou zobrazit v SERPu vedle reklamního textu. Od června 2022 se začaly kromě čtvercových obrázků zobrazovat i horizontální.

Našim klientům jsme již do Search kampaní připravili oba formáty, ať využívají inzertní plochu naplno.

I vám doporučuji, připravte si dostatek kvalitních obrázků a nasaďte je (alespoň) do TOP kampaní.

 
 

Google Analytics: Úprava filtrů pro Sklik

Seznam začal vydávat reklamu z další serverové lokality https://c-oa.seznam.cz/, o kterou je třeba rozšířit filtry v Google Analytics.

Bez uvedené úpravy není návštěvnost z Skliku kompletní, viz nápověda Seznamu.

Aktualizaci filtrů postupně nasazujeme u všech klientů, aby měli měření v pořádku.

 
 

Sklik: Konec produktových inzerátů

V červenci a srpnu dojde k postupnému utlumování produktových inzerátů (PLA) v Skliku ve prospěch Zboží.cz.

Z pohledu běžného uživatele se nic nezmění. Z pohledu inzerenta však ano.

Je potřeba zkontrolovat:

  • Dostatečný finanční limit a kredit v Peněžence Zboží.cz.
  • Cena za proklik ve vyhledávání (MAX_CPC_SEARCH).
  • Nechat běžet inzerci na Zboží.cz i v rámci Produktových inzerátů.

Ošetření této změny již máme v Akčních plánech na červenec u našich klientů, v rámci Správy PPC. Cílem je, aby vše proběhlo plynule, bez ztráty výkonu.

 
 

Zlatý certifikovaný partner Mergado

Od Mergada jsme získali prestižní oceměmí Zlatý certifikovaný partner.

Aplikaci již využíváme řadu let a šetříme tak klientům čas i náklady na vývojáře.

Na kompletní výčet našich medailonků se podívejte v sekci Certifikáty >>.

 
 

Sklik: Jednoduchá obsahová kampaň

Nový typ akviziční kampaně v obsahové síti Seznamu. Zobrazuje se uživatelům, kteří odmítli sledování přes 3rd cookies.

Nastavení je jednoduché, cílení vybere Sklik za vás. Řešíte tedy pouze max. cenu za proklik a kreativu.

Výhodou je, že reklama bude momentálně přivádět velmi levnou návštěvnost díky malé konkurenci.

Více na blogu Sklik.

 
 

Google Ads: Konec podpory ETA inzerátů

V červnu 2022 Google Ads končí s podporou ETA inzerátů.

Poté již bude možné vytvářet pouze Responzivní reklamy ve vyhledávání (RSA). ETA inzeráty již nepůjdou ani upravit.

Doporučujeme tedy nasadit RSA do Search kampaní co nejdříve.

 
 

Google Ads: Ukončení Smart Shopping kampaně

Od dubna bude možné Smart Shopping kampaně převést na novinku Performance Max. Pokud to neuděláte, v září dojde k automatickému nahrazení.

Doporučujeme tedy převádět postupně, abyste v říjnu nebyli nepřijemně překvapeni.