Google Ads: Nový sankční systém

Od září 2021 začně Google zavádět u inzerentů nový sankční systém. Dotkne se těch, kteří opakovaně porušují zásady Google.

Týká se nyní hlavně zbraní, neschválených látek, tabáku a napomáhání nepoctivému chování. Postupně se bude ale seznam rozšiřovat.

Postup při porušení zásad:

  • 1. porušení – upozornění od Google,
  • 2. porušení – postavení účtu na 3 dny,
  • 3. porušení – postavení účtu na 7 dnů,
  • 4. porušení – vypnutí účtu, dokud nedojde k úspěšnému odvolání.

Více v oficiální nápovědě Google >>.

 
 

Certifikát PPC Bee

Máme radost. Získali jsme odznak certifkovaného partnera PPC Bee.

Aplikace šetří čas a peníze automatizací PPC kampaní. Díky PPC Bee vám vytvoříme tisíce produktových sestav z XML feedu během několika minut. Inzeráty jsou tak stále aktuální a neinzeruje se na nedostupné produkty.

Jaké další nástroje máme v malíku? Mrkněte do sekce Certfikáty.

 
 

Heureka: Noví dopravci a výdejní místa

Inzerujete na Heurece?

Zkontrolujte si seznam nových dopravců a výdejních míst, které můžete implementovat.

Jedná se např. o Zásilkovnu na adresu, nebo společnost Rhenus Logistics.

 

 
 

Google Ads: Rozšíření o související videa

Využíváte video kampaně v Google Ads? V červnu Google vypustil do světa nové Rozšíření o související videa.

Do kampaně je nyní možné přidat 2 až 5 souvisejících videí. Zobrazují se pod videoreklamou na YouTube.

Více naleznete v oficiální nápovědě Google.

 
 

Google Ads: Konec modifikované shody

Od 2.8. dojde k úplnému zrušení možnosti používat volnou modifikovanou shodu. Plně ji nahradí frázová shoda, která se od 29.6. chová velmi podobně jako modifkovaná. Tzn., že nyní může obměňovat pořadí slov.

Jak dál postupovat?

Google doporučuje zvýšenou kontrolu účtů a statistik. Samotný přechod proběhne automaticky. Za sebe doporučuji k TOP kampaním přidat klíčová slova s volnou shodou, pravidelně kontrolovat vyhledávací dotazy a vylučovat nerelevantní.

 
 

Google Ads: Limit měsíčních útrat

Potřebujete striktně dodržovat měsíční rozpočet v Google Ads?

Nyní již můžete v účtu nastavit měsíční hranici útraty, přes kterou Google Ads neprojde. Jakmile dosáhne stanoveného limitu, kampaně se vypnou.

Ke spuštění kampaní dojde automaticky 1. den v novém měsíci.

Více informací v oficiální nápovědě Google Ads.

 
 

Červen ve znamení nových rozšíření

Kromě toho, že Sklik nasadil své Rozšíření o popisky, přišel nyní Google Ads i s novým Rozšířením o obrázky.

Toto rozšíření umožňuje přidat k sestavě či kampani vybraný obrázek. Aktuálně pouze staticky. V průběhu letošního roku by mělo být možné přidat obrázek i dynamicky z feedu.

Připravte si tedy dostatek kvalitních obrázků a můžete začít s testováním. Nezapomeňte ani na rozšíření o popisky. Získáte tak více reklamního prostoru pro inzerci.

 
 

Nový ceník Heureky

Inzerujete na Heurece? Tak se připravte od 1.6. na nové podmínky. Heureka v průměru navyšuje ceny prokliku o 6,5 %. Záleží na konkrétní kategorii.

Mrkněte na kompletní ceník Heureky.

Zkontrolujte si nastavení biddování, ať nejste u některých sekcí pod cenou.

 
 

Sklik: Rozšíření o popisky

Chcete zabrat více prostoru v PPC reklamě Seznamu? Sklik přišel s novinkou Rozšíření o popisky, která toto umožňuje. Dohání tak Google Ads, kde již tuto funkčnost využívají inzerenti několik let.

TIP: Nechte si nasadit co nejdříve, dokud ještě konkurence nevyužívá.

 
 

Sklik: Snížení počtu zobrazení v obsahové síti

Děsí vás výrazné snížení počtu zobrazení v obsahové síti Skliku cca od konce dubna? Nejste v tom sami. Problém bude s velkou pravděpodobností na straně Skliku (pokud jste do kampaní přímo nezasahovali).

Doporučení Skliku: cca na 14 dní zvyšte Max. CPC. Zvýšíte tak Win-Rate své reklamy. Potom vracejte cenu za proklik na původní úroveň.