Google Ads: Performance Max kampaň

V Google Ads je nový typ kampaně, v Českém rozhraní nazvaný Maximální výkon. Performance Max je prakticky kombinací Smart ShoppingSmart Display kampaně.

Díky automatizaci by měla pomoct dosáhnout co největšího výkonu a plnit cíle (tedy stanovenou CPA či tROAS).

Více v nápovědě Google Ads.

 
 

Srovname.cz: Konverzní pixel

Inzerujete na Srovname.cz?

V letošním roce změnil projekt majitele. A srovnávač prošel výraznými změnami. Jednou z nich je nový konverzní pixel.

Pixel dokáže optimalizovat kampaň a řídit ji na základě dohodnutého PNO.

Pokyny pro instalaci naleznete v administraci srovnávače.

 
 

Google Ads: Změny ve shodách klíčových slov

Shody v Google Ads zaznemanají několik změn:

  1. Začne se využívat algoritmus BERT pro párovaní relevantějších dotazů. Díky němu Google lépe porozumí jazyku uživatele.
  2. Přesná shoda má prioritu před ostatními. Tzn., že klíčové slovo v přesné shodě má přednost před dotazem ve volné / frázové shodě.

Nezapomeňte si tedy v účtech zkontrolovat vyhledávací dotazy.

Více v článku od Search Engine Land.

 
 

Report z PPC Restartu 2021

Zajímáte se o PPC reklamu?
Máme pro vás report jedné z top PPC konferencí v ČR.

Celkem 9 přednášek (nejen) o PPC reklamě. S odkazy nejen na jednotlivé přednášky, ale i na další užitečné články a zdroje.

Viz PPC restart 2021  – report.

 
 

Sklik: Vlastní seznamy zákazníků

Sklik nově umožňuje cílit na vlastní seznamy e-mailových adres. Princip je tedy je stejný, jak jej z minulosti znáte z Facebooku či Google Ads.

Příklady využití:

  • Oslovíte zákazníky u zboží pravidelné spotřeby (psí žrádlo, barvy do tiskáren apod).
  • Dáte vědět zákazníkům u vzniku věrnostního programu či založení nové pobočky.
  • Vytvoříte look a like publika.

Více na blogu Seznamu.

 
 

PPC Restart 2021

Zajímáte se o PPC? Pak si určitě nenechte ujít PPC Restart 2021, který se koná 30.9.

Na ppcrestart.cz se již můžete podívat na kompletní harmonogram.

Ani tentokrát nebudou chybět zajímavá témata, jako např. produktové inzeráty, právní problematika nebo zánik cookies.

 
 

Google Ads: Konec rozšířených reklam (ETA)

Od 30.6.2022 již nebude možné v Google Ads vytvářet nové Rozšířené textové reklamy.

Responzivní reklamy ve vyhledávání tak budou jediný možný typ inzerátů ve vyhledávácí síti.

Co na to Sklik, který doposud umožňuje tvořit pouze ETA?

 
 

Sklik: Osobní odběr zdarma v Produktových inzerátech

Sklik v Produktových inzerátech (obdoba PLA u Google) dnes již kromě obrázku, názvu, domény a ceny zobrazuje i tyto výhody:

  • Skladem,
  • Doprava zdarma,
  • nově i Osobní odběr zdarma na prodejně (výdejně).

Zkontrolujte si, zda i vy využíváte všechny štítky. Každý náskok před konkurencí se počítá.

 
 

Import statistik Zboží.cz do Skliku

Prohlubování vztahu mezi Sklikem a Zboží.cz pokračuje ❤️. Nově je v Skliku možnost sledovat statistiky ze Zboží.cz.

Nejdříve je třeba správně nastavit propojení, zvolit provoznu a poté importovat statistiky.

Pozor na to, že propojení může provést pouze vlastník účtu a Administrátor účtu.

Více informací v nápovědě Skliku.

 
 

Google Ads: Nový sankční systém

Od září 2021 začne Google zavádět u inzerentů nový sankční systém. Dotkne se těch, kteří opakovaně porušují zásady Google.

Týká se nyní hlavně zbraní, neschválených látek, tabáku a napomáhání nepoctivému chování. Postupně se bude ale seznam rozšiřovat.

Postup při porušení zásad:

  • 1. porušení – upozornění od Google,
  • 2. porušení – postavení účtu na 3 dny,
  • 3. porušení – postavení účtu na 7 dnů,
  • 4. porušení – vypnutí účtu, dokud nedojde k úspěšnému odvolání.

Více v oficiální nápovědě Google >>.