Display reklama

Display je reklama v obsahové síti. Reklamní inzeráty se zobrazují na různých webových stránkách. Nikoliv ve výsledcích vyhledávání internetových vyhledávačů.

Cílení display reklamy

Cílení reklamy určuje komu a na jakých webech se reklama zobrazí. Podle toho by mělo také reklamní sdělení vypadat.

Display reklamu je možné cílit např. pomocí:

  • Umístění – inzerent si sám zvolí, na jakém webu se reklama zobrazí (podmínkou je, že web musí mít přísluišný reklamní prostor).
  • Demografických údajů – věk, pohlaví.
  • Zájmů – cílení na uživatele dle jejich dlouhodobého chování na Internetu.
  • Zájmů o koupi  – cílení na uživatele, kteří se aktuálně zajímají o prudkty či služby, které inzerent nabízí.
  • Remarketingu – oslovení lidí, kteří již byli na webu.
  • A další.

Nejčastější službou pro tvorbu a správu obsahové reklamy je Sklik, Google Ads. Prostor lze někdy také nakoupit přímo od provozovatele portálu (např. na Heurece), případně využít model RTB.

AdWords - Dynamický remarketing - Produkty, které uživatel navštívil
Google Ads – Dynamický remarketing – Produkty, které uživatel navštívil

Platba za display reklamu

Za obsahovou reklamu se nejčastěji platí formou CPT (cenou za tisíc zobrazení), nebo CPC (cenou za proklik).

Další zdroje