Look a like publika

Look-a-like audiences jsou publika podobná cílové skupině zákazníků. Tedy těm, kteří u nás nakupují, chodí na web, nebo jsou fanoušky Facebok stránky. Někdy jsou v češtině také nazývány Podobná publika. Nejčastěji se s nimi pracuje na Facebooku, ale je možné na ně cílit i prostřednictvím Google Ads.

Odkud se Podobná publika berou

Lookalike audiences je možné vytvořit např. z:

  • Návštěvníků webu.
  • Fanoušků Facebook stránky.
  • Seznamu e-mailových kontaktů, které jsou spárovány s Facebookem,
  • Lidí, kteří nakoupili, nebo uskutečnili jinou konverzi.

Reklamní systém pak vyhledává lidi s identickými zájmy, demografickými údaji apod.

Proč využívat Look a like publika?

  • Podobná publika mohou být významným zdroj příjmů.
  • Oslovení nových relevantních lidí, pontenciálních zákazníků.

Na co si dát pozor?

  • Dostatečná velikost zdrojového publika (např. návštěvníci webu). Čím větší počet uživatelů, tím relevantější data.
  • Míra shody se zdrojovým publikem. Větší než 1 % sice přinesou větší objem, ale ubývá na relevanci.

Další zdroje