PPC reklama

PPCPay Per ClickPlatba za klik (proklik) – je platební model za reklamu. 

Co je PPC reklama

Platba za proklik – inzerent neplatí paušálně za umístění nebo za počet zobrazení, ale platí za tzv. „proklik“. Tedy za skutečného uživatele, který se dostane až na inzerentův web. V dnešní době se jedná o jeden z nejlepších modelů pro inzerenty.

Proč PPC reklamu?

  • Výpis v TOP pozicích, tedy i nad výsledky SEO
  • Platba za proklik – platíte za skutečného návštěvníka webu
  • Měřitelnost – nejen CTR, ale i PNO, konverze a následně ROI (přečtěte si souhrnný článek o Pojmech pro vyhodnocování KPI)
  • Cílení – propagujete konkrétních produktů, služeb, případně lokální cílení
  • Flexibilita – v případě kvalitní struktury kampaní je možné reagovat nejen na sezónní trendy, ale i na výprodeje, sklady a marže

Možnosti a typy sítí

  • Vyhledávací síť (vhodné pro akvizici zákazníků)
  • Obsahová síť (vhodné pro budování brandu)
    • text
    • bannery
  • Remarketing, Retargeting (budování brandu)
  • Produktové kampaně (vhodné pro výkon)
  • Optimalizace (více se můžete dočíst)

Dostupné PPC systémy

  • Sklik (PPC systém od Seznamu)
  • AdWords (PPC systém od Google)
  • Etarget
  • Facebook Ads (PPC systém pro Facebook)
  • LinkedIN 

 P