Doména a SEO


Doména a optimalizace pro vyhledávače

Doména je jeden ze základních kamenů kvalitní webové prezentace, ovšem z pohledu lidí – vašich návštěvníků, potenciálních klientů a zákazníků, nikoliv z pohledu vyhledávačů, asi Vás zklamu, ale vyhledávačům je tvar Vaší domény víceméně ukradený. Dobrá doména totiž získává návštěvníky přímo (direct přístupy – tedy přístupy po „naťukání“ názvu webu do řádku pro URL)

Klíčové slovo v doméně

Proč je tak důležité? Existuje několik mýtů často uváděných především „SEO odborníky“, jeden z nich je, že fulltextové vyhledávače kladou velký důraz na klíčové slovo v doméně, a proto je pak daná www prezentace výše ve vyhledávání (v SERP). To je omyl! Pravdou je, že klíčové slovo v doméně efekt na pořadí ve výsledcích má, ale z důvodu výskytu klíčového slova ve zpětných odkazech (někdo na Vaši www prezentaci odkáže ze svého webu a automaticky odkazuje klíčovým slovem, protože je v doméně).

Pomlčky a varianty

U víceslovné domény narazíte na problém různých kombinací slov. Vždy dbejte na to, aby byla k mání především doména bez pomlčky, rozhodně nedoporučujeme založit svoje podnikání na internetu na doméně s pomlčkami (www.viceslovna-domena.cz), když někdo vlastní doménu bez pomlček (www.viceslovnadomena.cz). Většina peněz, času a energie, které budete věnovat do budování značky vyjdou v niveč (resp. budete podporovat konkurenční web bez pomlček), protože lidé napíší „Váš název (viceslovnadomena)“ a za to připojí .cz.

Překlepy a výslovnost

Často podceňovaná záležitost, pokud je firma absolutně neznámá a začíná, většinou se této problematice nevěnuje pozornost. Při běhu firmy se o to nestará už vůbec nikdo, protože na to není čas, a najednou Vám přijde email, který vůbec není určen Vám … smažete, vždyť je to přeci spam … ale za týden zas, a pak Vám najednou zavolá klient, se kterým jste se dohodli, ať se podívá na Vaše reference a on, že dobrý, že se mu líbí řešení toho a toho e-shopu, a Vy jen tupě přemýšlíte, kde se mohla stát chyba, protože onen e-shop jste vůbec nevytvářeli Vy. A proč se to stalo? Může za to záměna 1 písmenka (např. „s“ za „z“ ve slově WebPrez(s)ent.cz při zadávání do URL řádku), ano správně hovoříme z vlastní zkušenosti.

Stejně tak může chyba nastat u gramatických chyb (i/y, s/z, e/je, apod.). U přepisu cizích slov, u zdvojených hlásek, apod. Naše rada: Buď sami pečlivě vypište všechny možné varianty doménového jména nebo si nechte udělat Analýzu doménového jména. Nemusíte kupovat všechny domény okamžitě, ale budete vědět o případném riziku, a máte možnost, ho postupně snížovat skupováním domén.

S www nebo bez www?

Toť otázka 🙂 Sice častá, ale nijak složitá. Je to jedno, pokud budete mít zajištěné přesměrování z jédné varianty na druhou. Uživatelé, ale mají „www“ spojené s webovými stránkami a funguje u nich jako spouštěč (stejně jako když vidí „@“ tak vědí, že se jedná o emailovou adresu), z toho důvodu je spíše výhodnější využívat variantu s www a variantu bez www přesměrovat.

Team WebPrezent

Team WebPrezent

Píšeme články a reporty, především však vytváříme www stránky, přinášíme klientům peníze pomocí internetového marketingu a v neposlední ředě také dáváme tvář firmám tvorbou loga na míru.
Team WebPrezent

Latest posts by Team WebPrezent (see all)