SEM – Marketing ve vyhledávačích

SEM = Search Engine Marketing. Česky: Marketing ve vyhledávačích.

Cíle Search marketingu:

  • Aby vás nalezl (zaindexoval) vyhledávač.
  • Aby vás objevill uživatel při zadání klíčového slova v SERP.

Když se podívátel kolem sebe, offline reklama je všude – v televizi, rozhlase, na letácích, billboardech, apod. Osloví velké množství lidí, ale zasáhne pouze malé procento. Tak zvaně střílí naslepo.

Oproti tomu SEM marketing uspokojuje potřeby lidí. Projeví se pouze tehdy, když je žádaný (uživatel zadá požadované klíčové slovo do vyhledávače). Navíc můžete snadno měřit efektivitu a hlídat návratnost investic (ROI).

Z čeho se skládá SEM?

Především:

  • Placené výsledky – PPC reklama,
  • SEO – Optimalizace pro vyhledávače.

Některé zdroje uvádějí, že SEM a SEO jsou oddělené. Na tom ale nezáleží. Důležité je, abyste využili potenciál na maximum. Na začátku si stanovte KPI ukazatele a za stanovenou dobu vyhodnocujte jejich naplnění.