Jak správně vytvářet zpětné odkazy


Správný tvar zpětného odkazu

V předešlých článcích jsme si řekli proč je nutné zpětné odkazy vytvářet a jaké máme možnosti při budování zpětných odkazů. Samozřejmě, že nezáleží pouze na množství zpětných odkazů, ale i na správném tvaru a volbě klíčových slov v aktivní části odkazu (tzv. anchor text).

Jak správně vytvářet zpětné odkazy

1/ Kvalita

Čím více oborové, tím lépe. Ideální případ nastává, kdy na dané stránce, ze které je na Váš web odkazováno jsou klíčová slova, na která chcete, aby Váš web byl na předních pozicích vyhledávačů.

Jak poznat kvalitní web či stránku?

Pro rychlou mini analýzu postačí některý z dostupných nástrojů na webu, např.:

http://seo-servis.cz/power-sila-stranky/

Vás bude zajímat především hodnota PageRank a Srank. Tyto hodnoty by měly být minimálně tak velké jako ty Vaše.

2/ Počet

Zde platí jednoduchá rovnice. Čím více, tím lépe (za předpokladu, že se jedná o kvalitní weby). Zpětné odkazy vytváříte sami zápisem do katalogů, případně výměnou (ať už odkaz za odkaz nebo i za případné slevy či jiné výhody pro své zákazníky, klienty či distributory).

Nebojte se zpětné odkazy z kvalitních zdrojů nakupovat.

3/ Tvar

Důležitý je tvar zpětného odkazu, a to nejne co je v aktivní části, ale zároveň i to co je v title. Obě tyto části by měly obsahovat klíčová slova, na která je daná stránka oprimalizována. Základní tvar Vašeho zpětného odkazu pro úvodní stranu webu:

<a title=“Alarmy, kamerové a zabezpečovací systémy“ href=“http://www.kanak-zabezpeceni.cz“ target=“_blank“>Alarmy a kamerové systémy</a>

4/ Umístění

Nejvýhodnější je umístění např. V patičce webu, v ten okamžik je na Vaši stránku odkazováno odkudkoli s partnerského webu.

Častou praktikou „sběhlejších seo optimalizátorů“ je, že po Vás požadují umístění v patičce a sami na svých stránkách uveřejní Váš odkaz pouze na jedné stránce často pojmenované jako Odkazy, Partneři, apod. Na tuto výměnu nepřistupujte, je pro Vás nevýhodná.

5/ Cíl

Častou chybou je, že veškeré zpětné odkazy směřují na hlavní stranu www prezentace. Ideální je pokud vedou zpětné odkazy na různé produktové stránky Vaši www prezentace. Tvar zpětného odkazu je nutné v tomto případě poupravit.

Např. Pro stránku „kamerové systémy“

<a title=“Kamerové systémy“ href=“http://www.kanak-zabezpeceni.cz/nabidka-sluzeb/kamerove-systemy/“ target=“_blank“>Kamerové systémy</a>

Např. Pro stránku „počítačové sítě“

<a title=“Počítačové sítě“ href=“http://www.kanak-zabezpeceni.cz/nabidka-sluzeb/pocitacove-site/“ target=“_blank“>Počítačové sítě</a>

Atd.

Je výhodné (především u úvodní strany) odkazovat různými tvary zpětného odkazu. Na úvodní straně se často nachází rozcestník pro ostatní produktové stránky, úvodní strana tedy obsahuje většinu klíčových slov.

Velkou část zpětných odkazů (především z blogů, v článcích, apod.) nemá autor webu či SEO specialista pod kontrolou. Tyto svévolně vznikající odkazy často vedou na úvodní stranu webu.

Petr Jiránek
Latest posts by Petr Jiránek (see all)
Odběr
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments