Dojmy z workshopu Lukáše Krejči – Facebook reklama pro pokročilé


Už jste vytvářeli reklamu na Facebooku, ale pořád to není ono? Je pro vás Power Editor, či Business Manager pořád spíše černá skříňka? Školení od Lukáše Krejči vám může pomoci a nasměrovat kupředu. Stále váháte? Na školení jsem byl. Přečtěte si ode mě report, ať víte, co vás čeká.

Počítejte s tím, že nebudete jen sedět a poslouchat. Lukáš s vámi komunikuje, všichni se vzájemně poznáte a na závěr si zahrajete hru. A ne ledajakou.
Alfou a omegou školení je Business managerPower Editor. Lukáš předem rozesílá dotazníky, kde mimo jiné vypíšete to, co vás zajímá a na co se chcete zeptat. V našem případě byl nejžádanějším tématem Business Manager.

Business Manager

 Práce s Business Managerem není těžká. Obtížná může být spolupráce s klienty (jak vám mají přidělit přístup, jak si nastaví účet). Pokud jste s nimi v minulosti řešili nastavení účtu a přístupů v Skliku / Google Adwords, neměl by to být větší problém. Ale i tak to zdaleka není triviální. Přeci jen, je to odlišné a jiné prostředí, než byli dosud zvyklí. Lukáš ukáže kompletně rozhraní a Nastavení. Představí vám jeho základní pravidla. 

Cíle Facebook reklamy

Část školení je věnovaná cílům Facebook reklamy. Na základě cílů vytváříme reklamu. Ačkoliv byste měli podstoupit několik fází cílení, s ostatními účastníky jsme se shodli na tom, že většinou vytváříme jen prodejové kampaně (poslední fáze). Na ostatní často nebývá rozpočet.

Power Editor

S Power Editorem mi Facebook trochu podrazil nohy. Nedávno změnil rozhraní, takže jsem se hned nezorientoval. Ideální by bylo zkoušet si vše v novém rozhraní s Lukášem. Na to ale není úplně čas (pokud skutečně chcete dávat pozor). Pro mě jediné malé mínus workshopu. Jinak nemám výtky. Lukáš představí všechny užitečné funkce a operace tohoto mocného nástroje.
Já především oceňuji ukázky:

  • Práce s exportem v Excelu. Oceníte, pokud máte hromadu reklam a potřebujete změnit např. cenu za dopravu, či hromadně vytvořit UTM parametry ke spoustě kampaním.
  • Hromadné rozdělení sestav, např. dle věku po 5 letech. 

Výborná je i část věnovaná Dynamickému remarketingu.

Nová funkce, ke které potřebujete:

  • Business Manager
  • Power Editor
  • … a šikovného programátora.

Od Lukáše se navíc dozvíte spoustu skvělých tipů, např.:

  • Kdy na FB použít CPM a kdy CPC.
  • Užitečné nástroje na usnadnění tvorby UTM parametrů.
  • Užitečné výstupy z Facebook reportů.

Závěrem

Více prozrazovat nebudu, abych vás nepřipravil o překvapení. Za mě velká spokojenost. Nechybělo nic, co má správný workshop mít:

  • praktické ukázky
  • samostatné úkoly
  • dostatečný prostor pro názory, připomínky a dotazy.

Jako velké plus vidím Lukášovu ochotu. Na závěr si můžete otevřít svůj účet na Facebooku a s Lukášem vyřešit problém, který vás trápí. Bohužel, osobně momentálně řeším problém s šedými účty (a nebyl jsem na školení sám). Zde je potřeba vše vykomunikovat s Facebook podporou.

Osobně tedy školení doporučuji. Připomínám: než se na workshop příhlásíte, měli byste:

  • Vědět, co je Business manager.
  • Vědět, co je Power Editor.
  • Ideálně spravovat konkrétní projekt, budete s ním na workshopu pracovat.

Byli jste také na workshopu? Napište nám do komentářů své dojmy.
Chystáte se na workshop? Napište cokoliv, co vás k workshopu zajímá.

Lukáš Kolovrat

PPC specialista
Tvořím a optimalizuji PPC kampaně. Starám se o to, aby vám kampaně v Skliku, AdWords vydělávaly. A abyste byli vidět na Facebooku. Také nastartuji zbožové srovnávače.
Rozumím si s Google, ale i s Heurekou a Mergadem. Mám od nich certifikáty.