Microsoft Ads: Jaké jsou výhody a úskalí?


Microsoft Ads

Chcete vyzkoušet nový zdroj tržeb, kde je menší konkurence? Pak je Microsoft Ads (dříve Bing Ads) přesně pro Vás. Oproti Google Ads je zde obecně nižší cena za proklik, často větší inzertní prostor a vyšší konverzní poměr. Navíc se Bing svezl na vlně AI. Zní to jako pohádka? Ano. Má ale svá úskalí.

Jak vypadá reklama

Vzhledově je reklama podobná jako v Google Ads. Viz obrázek.

Bing Ads - náhled reklam ve vyhledávání a v PLA
Bing Ads – náhled reklam ve vyhledávání a v PLA

Výhody

ChatGPT

Vyhledávač Bing implementoval ChatGPT. Tím pádem počet uživatelů stoupl. Svezte se na této vlně také.

Malá konkurence

S tím, že reklamu na Bingu využívá výrazně méně inzerentů, získáváte vydatnou porci výhod:

  • Nižší cenu za proklik než v Google Ads.
  • Větší inzertní prostor.
  • Vyšší konverzní poměr.

Máte tak velkou šanci, že se z Bing Ads stane kanál s velmi dobrou návratností investic.

Platební metody

Vadí Vám, že v Google Ads se bez karty již neobejdete? Máte důvod k radosti.

V Microsoft Ads (dále MA) dobijete kredit i přes klasický bankovní převod.

Synchronizace s Google Ads

Kampaně z Google Ads snadno naimportujete do Microsoft Ads. Nemusíte je tak ručně vytvářet.

S reklamou na Bingu si rozumí i nástroj pro automatizované kampaně Dodidot (dříve PPC Bee). I zde je plná podpora importu.

Podpora 24 / 7

Máte problém s inzercí? Podpora funguje 24 hodin. 7 dní v týdnu. Stačí se zeptat.

Nevýhody

Malý objem

S hlavní výhodou inzerce na Bingu (malá konkurence) přichází i hlavní nevýhoda. Malý objem.

I tak Vám ale může přinést desítky vysoce relevantních návštěvníků každý den.

Absence měny v české koruně

V systému není možné nastavit měnu v české koruně (ke dni 3.6.). Nejbližší pro ČR je tedy euro.

Pokud máte platné VAT (DIČ), fakturace probíhá stejně jako v Google Ads. V dokladu uvidíte dobitou částku za kredit s daní 0 euro.

Podpora pouze v angličtině

Dělá Vám angličtina problémy? Pak přizvěte na pomoc Google Translator. S češtinou u MA nepochodíte.

Přísná pravidla a zdlouhavé schvalování

Připravte se, že na začátku inzerce budete většinu času řešit zamítnuté reklamy. Není zde česká podpora. Můžete mít nesmyslně zamítnuté reklamy z důvodu násilí, drog apod. V tomto případě byste měli mít inzeráty do pár dnů po odvolání schválené.

Horší je to s Merchant Center, který potřebujete mít aktivní kvůli PLA kampaním, či Dynamickému remarketingu.

Příklad z praxe:

Zamítnutý obchod řešíme již 14 dní.

Důvod?

Údajná absence stránky s ochranou osobních údajů. Což ale není pravda, i podpora se o tom přesvědčila. Není to ale nic platné, je třeba čekat na oficiální schválení.

Na co si dát pozor

Nastavení importu

Pokud nastavíte pravidelnou synchronizaci, Google Ads Vám bude přepisovat i stav kampaní. Takže kampaň, kterou jste vypnuli v MA, ale v Google Ads ji máte zapnutou, se Vám s další aktualizací importu znovu zapne.

Nastavení konverzí

S tím, že není v MA dostupná česká koruna se váže další nepříjemnost. Nastavení hodnoty konverzí. Není problém mít hodnotu konverzí v české měně. Nebude Vám ale pak sedět porovnání nákladů a tržeb, tím pádem i výsledná tROAS.

Nastavení automatických strategií

Máte za sebou první import kampaní do MA?

Pokud inzerujte v ČR, zkontrolujte si, že se Vám správně převedla měna u rozpočtů kampaní a cena za proklik.

Na začátku raději nastavte všude ruční strategie ceny za proklik. Minimálně do té doby, než si budete jisti, že máte správně nastaveny konverze, vč přepočtu měny.

Závěr

I přes určitá úskalí na začátku rozhodně doporučujeme inzerci vyzkoušet. Ta řada výhod za to stojí.

Zaujala Vás možnost inzerce na Bingu? Rádi Vám Microsoft Ads nasadíme.

Lukáš Kolovrat
Odběr
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments