Kompletní tahák pro čtení KPI reportů. V našem slovníku pojmů. Až se tahák nadrtíte, tak z vás sice nebudou profi analytici, ale budete rozumět základním pojmům a ukazatelům.
Zdroje návštěvnosti
- Organic
- Organic nám značí to, že návštěvník přišel do kontaktu s webem z přirozených výsledků vyhledávání – jedná se především o vyhledávače Google a Seznam. Více v pojmu organic (přirozená) návštěvnost.
- CPC
- Cena za proklik. Jedná se vlastně o jednotku PPC systému. Jde o druh propagace, kde zákazník platí pouze za to, že návštěvník klikl na jeho reklamu – jedná se především o Google Adwords a Sklik.
- Více v pojmu cena za proklik.
- Direct – přímá návštěvnost
- Návštěvník do adresového řádku prohlížeče zadal přímo URL adresu e-shopu.
- Více v pojmu přímá návštěvnost.
- Referral
- značí nám to, že návštěvník přišel do kontaktu s webem přes odkaz na jiné stránce, případně přes obrázek ve výsledcích vyhledávání internetových vyhledávačů.
- Více v pojmu referral.
- Massmail
- jedná se o rozesílání hromadných e-mailů. Často se jedná o akční nabídky, newslettery, či vánoční přání.
- Více v pojmu massmail.
- RTB
- dá se říci, že se jedná o nástupce klasických bannerových reklam. Jde o displayovou reklamu s bannerovými formáty, která má možnosti cílení a placení obdobné, jako PPC.
- Více v pojmu RTB.
KPI – ukazatele
- PNO – podíl nákladů na objednávku
- x
- PCO – průměrná výše objednávky
- x
- ROI – návratnost investice
- x
- KP – konverzní poměr
- x
- CTR – míra prokliku
- x
- CPC – cena za proklik
- x
KPI ukazatele si určujete sami. Může to být např. i počet zaindexovaných stránek, počet položek v e-shopu, které jsou skladem nebo počet položek, které posíláte do XML feedu.
Mrkněte se na další taháky, které jsme pro vás připravili.
Latest posts by Team WebPrezent (see all)
- Jaký byl WordCamp Praha 2017? - 25.2.2017
- Přehledné info k https - 23.2.2017
- Indexace URL – vyhledávače a javascript - 6.9.2016