Tahák pro vyhodnocování (KPI reporty)


Kompletní tahák pro čtení KPI reportů. V našem slovníku pojmů. Až se tahák nadrtíte, tak z vás sice nebudou profi analytici, ale budete rozumět základním pojmům a ukazatelům.

Zdroje návštěvnosti

Organic
Organic nám značí to, že návštěvník přišel do kontaktu s webem z přirozených výsledků vyhledávání – jedná se především o vyhledávače Google a Seznam. Více v pojmu organic (přirozená) návštěvnost.
CPC
Cena za proklik. Jedná se vlastně o jednotku PPC systému. Jde o druh propagace, kde zákazník platí pouze za to, že návštěvník klikl na jeho reklamu – jedná se především o Google Adwords a Sklik.
Více v pojmu cena za proklik.
Direct – přímá návštěvnost
Návštěvník do adresového řádku prohlížeče zadal přímo URL adresu e-shopu.
Více v pojmu přímá návštěvnost.
Referral
značí nám to, že návštěvník přišel do kontaktu s webem přes odkaz na jiné stránce, případně přes obrázek ve výsledcích vyhledávání internetových vyhledávačů.
Více v pojmu referral.
Massmail
jedná se o rozesílání hromadných e-mailů. Často se jedná o akční nabídky, newslettery, či vánoční přání.
Více v pojmu massmail.
RTB
dá se říci, že se jedná o nástupce klasických bannerových reklam. Jde o displayovou reklamu s bannerovými formáty, která má možnosti cílení a placení obdobné, jako PPC.
Více v pojmu RTB.

KPI – ukazatele

PNO – podíl nákladů na objednávku
x
PCO – průměrná výše objednávky
x
ROI – návratnost investice
x
KP – konverzní poměr
x
CTR – míra prokliku
x
CPC – cena za proklik
x

KPI ukazatele si určujete sami. Může to být např. i počet zaindexovaných stránek, počet položek v e-shopu, které jsou skladem nebo počet položek, které posíláte do XML feedu.

Mrkněte se na další taháky, které jsme pro vás připravili.

Team WebPrezent

Team WebPrezent

Píšeme články a reporty, především však vytváříme www stránky, přinášíme klientům peníze pomocí internetového marketingu a v neposlední ředě také dáváme tvář firmám tvorbou loga na míru.
Team WebPrezent

Latest posts by Team WebPrezent (see all)