Tahák pro vyhodnocování (KPI reporty)


Kompletní tahák pro čtení KPI reportů. V našem slovníku pojmů. Až se tahák nadrtíte, tak z vás sice nebudou profi analytici, ale budete rozumět základním pojmům a ukazatelům.

Zdroje návštěvnosti

Organic
Organic nám značí to, že návštěvník přišel do kontaktu s webem z přirozených výsledků vyhledávání – jedná se především o vyhledávače Google a Seznam. Více v pojmu organic (přirozená) návštěvnost.
CPC
Cena za proklik. Jedná se vlastně o jednotku PPC systému. Jde o druh propagace, kde zákazník platí pouze za to, že návštěvník klikl na jeho reklamu – jedná se především o Google Adwords a Sklik.
Více v pojmu cena za proklik.
Direct – přímá návštěvnost
Návštěvník do adresového řádku prohlížeče zadal přímo URL adresu e-shopu.
Více v pojmu přímá návštěvnost.
Referral
značí nám to, že návštěvník přišel do kontaktu s webem přes odkaz na jiné stránce, případně přes obrázek ve výsledcích vyhledávání internetových vyhledávačů.
Více v pojmu referral.
Massmail
jedná se o rozesílání hromadných e-mailů. Často se jedná o akční nabídky, newslettery, či vánoční přání.
Více v pojmu massmail.
RTB
dá se říci, že se jedná o nástupce klasických bannerových reklam. Jde o displayovou reklamu s bannerovými formáty, která má možnosti cílení a placení obdobné, jako PPC.
Více v pojmu RTB.

KPI – ukazatele

PNO – podíl nákladů na objednávku
x
PCO – průměrná výše objednávky
x
ROI – návratnost investice
x
KP – konverzní poměr
x
CTR – míra prokliku
x
CPC – cena za proklik
x

KPI ukazatele si určujete sami. Může to být např. i počet zaindexovaných stránek, počet položek v e-shopu, které jsou skladem nebo počet položek, které posíláte do XML feedu.

Mrkněte se na další taháky, které jsme pro vás připravili.

Team WebPrezent
Latest posts by Team WebPrezent (see all)
Odběr
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments