Jaké bylo Sklik expert forum 2019?


Sklik Expert Forum 2019

Jaký byl 3. ročník Sklik expert forum? Tedy konference plná novinek z Skliku, rad, tipů, triků a vychytávek ze seznamácké kuchyně?

Čtěte dál a dozvíte se vše. Jako ověřená agentura jsme dostali pozvání přímo od specialistky ze Seznamu.

Obsah

Jak se bude nakupovat na Seznamu v roce 2020?

Tomáš Pergler (Ředitel divize Vyhledávání, Seznam.cz)

Trošku obhajoba Seznamu. Takový správný úvod pro Seznam konferenci :-).:

  • kolik lidí používá Seznam vyhledávání,
  • demografické údaje lidí, kteří Seznam vyhledávání používají (není žádným tajemstvím, že hlavně starší lidé).
  • kam Seznam míří.

Zajímavá data. Na úvod dobré.

Prezentace: Jak se bude nakupovat na Seznamu v roce 2020? (video).

3 tipy, jak elegantně řešíme velké úpravy kampaní

Barbora Váňová (Optimalizátor PPC kampaní senior, Seznam.cz)

Zajímavá přednáška. Většinu věcí by měl pokročilejší PPC specialista znát, nicméně pro oživení velmi dobré. Oceňuji především konkrétní tipy na filtry v Skliku, které bychom měli pravidelně kontrolovat (namátkou výkonné sestavy na slabých pozicích).

Užitečné bylo také připomenutí, co všechno se dá s importem kampaní a hlavně aktualizačním režimem v Skliku vykouzlit. Takže opáčko:

  • nové inzeráty – především před Vánoci se bude určitě hodit ;-),
  • změna URL adres,
  • nové sestavy či klíčová slova v kampaních.

Za mě tedy super hlavně pro juniornější specialisty. Ale i já jsem pár tipů ocenil :-).

Prezentace: 3 tipy, jak elegantně řešíme velké úpravy kampaní (video).

Příběh jednoho scriptu

Karel Rujzl (PPC specialista na volné noze, Rujzl.cz)

Příběh o tom, jak vznikl skript, který dle nastavení umí hromadně naimportovat tisíce sestav v PLA kampani (nebo-li Produktové inzeráty). Kromě zrodu skriptu jsme se dozvěděli i to, jak jej nastavit.

Přednáška byla super hlavně pro lidi, kteří o skriptu nevědí. Získali skvělý tip na vylepšení kampaní. Ostatní určitě potěšil Karlův humor a tipy pro nastavení.

A hlavně důležité poselství nakonec: PPCčkaři všech zemí, pomáhejte si. Opravujte skripty, vylepšujte je a zviditelňujte. Na světe bude lépe.

Karle a hlavně Hanko, díky moc za skript.

Prezentace: Příběh jednoho scriptu.

Diagnostika feedu pro PPC specialisty

Lucie Hvězdová (Specialista Zboží.cz, Seznam.cz)

Technické informace o tom, na co si dát pozor v XML feedu pro Zboží.cz a jaké nástroje pro kontrolu používat.

Upřímně, tato přednáška mě moc nezaujala. Čekal jsem spíše tipy na zlepšení produktových inzerátů (PLA) v Skliku. Případně na náskok před konkurencí na Zboží.cz.

Minimálně ale díky za připomenutí, že je dobré sledovat informace o zpracování XML v administraci Zboží.cz.

Prezentace: Diagnostika feedu pro PPC specialisty (video).

Proč necílit jako expert?

Martin Jandora (Specialista DMP, Seznam.cz)

Přednáška určená především těm, kdo řeší budování značky, či B2B. Zajímavé nahlédnutí „pod pokličku“, jak v Seznamu řeší tzv. „BrandLovers“. Tedy návštěvníky, kteří vyhledávají konkrétní značku např. na Zboží.cz.

Mě prezentace příliš nezaujala. Především proto, že pro mě z ní příliš nevyplýval praktický přínos.

Prezentace: Proč necílit jako expert? (video).

Branding Sklik + RTB = ♡

Lucie Suchopárová (Senior Performance Advertising Specialist, Taste)

Marie Kaisrová (Senior RTB Specialist, Taste)

Holky z TasteSun představily svoji case study o tom, jak zkombinovaly Sklik a RTB na svém klientovi. Z jejich studie vyšlo, že RTB je výkonnější v akvizici, zatímco Sklik Branding v retargetingu. Což samozřejmě nemusí platit vždy, toto jsou výsledky jedné kampaně.

Velmi zajímavá přednáška, vč. pěkného představení na pódiu :-). Určitě jedna z nejlepších přednášek.

Prezentace: Branding Sklik a RTB.

Boostujeme nativní reklamu v Skliku

Jakub Loula (Konzultant výkonnostní reklamy senior, Seznam.cz)

Jakub velmi pěkně shrnul, jak k nativní reklamě přistupovat. Upozornil na to, že home page Seznamu je zpravidla přeplněná, takže se vyplatí cílit i na jiná umístění s levnější cenou za proklik.

Mě si získal hlavně praktickými ukázkami:

  • Vzorových nativních reklam. Nezapomínejte na emoce, jak v obrázcích tak v textech. Fungují ukázky produktů v praxi.
  • Názornými příklady dobrých vstupních stránek.

Za mě škoda, že Jakub neměl čísla k Bounce Rate (jak velmi dobře padl dotaz z publika). Vyšší CTR a tedy levnější cena za proklik než u jiných typů reklam je super. Ale co když obecně návštěvníci obecně více odcházejí z webu?

Prezentace: Boostujeme nativní reklamu v Skliku (video).

Strážci inzerce v Skliku

Veronika Janušková (Teamleader PPC systému Sklik, Seznam.cz)

Příběh ze života administrátorů v Skliku. Denně jim projdou pod rukama tisíce reklam. Častými důvody zamítnutí inzerátů jsou např.

  • texty v obrázcích pro Kombinované reklamy,
  • textové inzeráty které nedávají smysl (vzniklé např. PPC Bee zkracováním počtu znaků),
  • nadměrným používáním velkých písmen, např. na začátku každého slova.

Přednáška pěkná. Svůj účel určitě splnila. Ale většina specialistů se s těmito problémy setkává dnes a denně, takže je velmi dobře zná. Za mě tedy hodnotím pozitivně kvůli tomu, že pro mě bylo zajímavé nahlédnout, co admini v Skliku nejčastěji řeší. A především kvůli příjemnému přednesu Verunky.

Prezentace: Strážci inzerce v Skliku (video).

Na čem pro vás pracujeme

David Velechovský (Manažer Sklik – konzultace, Seznam.cz)

Zdeněk Líbal (Product manager UI, Seznam.cz)

…aneb chystané novinky v Skliku.

Namátkou:

  • Šablony pro Sklik Dynamický retargeting (což se dalo tušit, když už vznikly pro Dynamický banner).
  • Nové metriky v rozhraní. Můžete se těšit např. na obdobu Statistik aukcí z Google Ads.
  • HTML 5 banner, jako nový typ inzerátu.

Prezentace: Na čem pro vás pracujeme.

Co dál?

Konference super, ale ze všech těch informací by bylo dobré alespoň něco uvést do provozu ;-). Takže za mě to bude určitě:

  1. Kontrola filtrů v rozhraní Skliku a přidání nových. Google Ads bylo na konferenci sprosté slovo, ale zavedu i tam :-).
  2. Otestování a plné nasazení skriptu od Karla Rujzla na Produktové inzeráty (PLA) v Skliku.
  3. Nasazení Sklik Branding s cílením na Retargeting.
  4. Revize Kombinovaných reklam. Určitě jdou vylepšit.

Závěr?

Super konference, která je trochu omezená tím, že se soustředí pouze na služby Seznamu. Na druhou stranu, o to jde více do hloubky. Přidaná hodnota je občasné nahlédnutí pod pokličku a informace o tom, co se chystá. Přestože měla své mouchy, celkově hodnotím velmi pozitivně. A přes mírnou kritiku obdivuji a smekám před všemi přenádšejícími. Těším se na #SEF2020 :-).
Díky celému teamu Seznam.cz za tuto akci.

Další zdroje

Lukáš Kolovrat
Odběr
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments