Jaký byl BarCamp Hradec Králové 2015


Rok utekl jako voda a opět jsem měl tu čest – možnost zúčastnit se zdarma hradeckého BarCampu. Konal se opět na Univerzitě Hradec Králové. A jaký BarCamp byl? Hravý, soutěživý, zábavný… a poučný. Opět připravil tučnou flákotu informací a soutěží. O soutěžích snad někdy jindy.

Zajímám se o online marketing, podle toho jsem si taky vybíral program, takže se na to připravte 🙂
Prošvihl jsem začátek. Upřímně, náplň dopoledního programu mě příliš nezaujala.

Přednášky

Pan Mergado (Michal Janík) – Jak pomůže Mergado

mergado-foto
Jako první jsem se zúčastnil přednášky od p. Mergada. No, přednášky, spíše semináře. Atmosféra byla komorní. Moc nás v A3 nebylo (podle mě způsobeno i nešťastným názvem), ale zase o to více jsme se dostali ke slovu a mohli komunikovat přímo s Michalem.

Mluvilo se o přípravě e-shopu před Vánoci. A taky hodně novinkách od Seznamu:

  • Nové XML Zboží.cz
  • Seznam PLA (produktové Sklik kampaně)
  • Nezapomnělo se ani na Heureku, či produktové reklamy na Facebooku.

Pro mě nejpřínosnější program, na kterém jsem byl. Díky, pan Mergado.

Marek Nieslanik – Tvořte obsah, co má koule a buďte na sociálních sítích úspěšní

marek-nieslanik

Po polední pauze přišlo na řadu další chutné sousto. Skvěle odprezentované. Téměř výhradně šlo jen o Facebook. Proto je název trochu zavádějícící – “sociálních sítí”. A o čem to bylo? Ve stručnosti:

  • Jaký obsah tvořit.
  • Jak reagovat na negativní komentáře.
  • Jak promlouvat k lidem.
  • Jak často vkládat příspěvky.

Škoda 2 věcí:

  • Délka (samotná přednáška trvala asi 20 min + dotazy; na všechny ani nezbyl čas).
  • Narvaná učebna k prasknutí – spoustu z nás bylo na schodech. Odsud ani nebylo pořádně vidět na plátno.

Jinak ale super – atraktivní obsah, skvěle odpřednášené, záživné.

Berka BerkaUX – UX: Udělejte si to sami

berka

O tom, jestli je lepší UX dělat sám, nebylo si najmout agenturu, či externistu.

Po 2 skvělých přednáškách mě toto moc nezaujalo. Lidé vcelku dost odcházeli již zezačátku, zřejmě očekávali něco trochu jiného. Ano, několik užitečných rad padlo. Bylo zaměřeno hlavně na to, jak důležité je vždy znát vaši cílovou skupinu uživatelů. A měli by ji znát i vývojáři, aby např. nevytvářeli program, kde sekretářky budou muset pracovat s regulárními výrazy. Ale prostě, nebylo to moc záživné.

  

Janka Chudlíková – Dej svému mozku dobré krmení! Aneb malá exkurze do neurověd

janka-chudlikova

Energická dáma, kterou jsme měli tu čest vidět již loni. Pamatujete na Ještěrku? Ano, byla tu opět 🙂 A opět tato dáma sklidila velký ohlas. A opět měla naplněnou celou J1. Super.

A to nejdůležitější z přednášky? Mozek věří představám. Nesmíme myslet na negativní věci. Musíme co nejvíce myslet na věci příjemné. Ale poručte si. Já to teda moc nezvládám.

 

Michal Miky Jankovský – Chrome Extensions: Upravte si stránky na kterých trávíte nejvíce času přesně podle sebe

michal-jankovsky
Začátek super. Dostali jsme tipy na skvělá rozšíření, např. Google Translator, či URL shorterer (zkracovač URL adres) na 2 kliknutí.

Potom se to ale tak trochu “zvrhlo” v možnosti, co je možné si naprogramovat sám. No, tohle už úplně pro mě nebylo a asi ani pro minimálně polovinu posluchačů v učebně. No, ale jako inspirace pro programátory určitě super.

Za mě díky za dobré nápady Chrome rozšíření v první polovině.

Pár slov na závěr

BarCamp se opět vydařil. Skvělá akce. Jídla, pití, soutěží a hlavně témat bylo dost. Takže za rok určitě rád přijedu znovu.

A co vy? Jak vám se na UHK 10. října líbilo? Napište své dojmy. Klidně i z AfterParty. Zajímá nás vše 🙂

 

Zdroj obrázků: www.barcamphk.cz

Lukáš Kolovrat

PPC specialista
Tvořím a optimalizuji PPC kampaně. Starám se o to, aby vám kampaně v Skliku, AdWords vydělávaly. A abyste byli vidět na Facebooku. Také nastartuji zbožové srovnávače.
Rozumím si s Google, ale i s Heurekou a Mergadem. Mám od nich certifikáty.