Proč využívat Mergado?


Zajímají vás zbožové vyhledávače? Pak byste se měli zajímat i o Mergado. Ulehčí spoustu práce a komunikace.

Chcete-li něco upravit v XML feedu, musíte běžet za programátorem. Markeťák a vývojář mají často úplně jiné představy. Programátor neví, že je třeba speciální feed pro každý zbožový srovnavač. Nemluvě o tom, že má být optimalizovaný. Tyto starosti s Mergadem odpadají.

Vezmete XML, sami jej zoptimalizujete a odešlete do Heureky, Zboží, či jiného zbožáku. Mergado umožňuje upravit jakýkoliv element ve feedu, či přidat nový. Líbí se vám to? Čtěte dál a dozvíte se konkrétní příklady využití aplikace.

Možnosti Mergada

Audit XML souborů

Mergado vám odhalí chyby ve vašem XML. Jedná se např. o:

  • chybějící obrázky produktu
  • chybné kategorie
  • chybějící popis zboží (DESCRIPTION)
  • chybějící skladová dostupnost
  • špatný formát XML, který zbožáky nepřečtou

Mergado audit se podle doporučení má dělat 1x měsíčně. Zjistíte tak včas např. vysoký nárust položek, které nejsou skladem.

XML feed pro více vyhledávačů zboží

Dříve stačil 1 XML pro všechny zbožáky. Dnes je situace jiná. Chcete držet krok s konkurencí? Potřebujete feed přizpůsobit požadavkům každého zbožového vyhledávače a dostat z něho maxmimum. Každý zbožák má jiné tagy, kategorie, apod. Mergado z jednoho XML vygeneruje speciální feed pro každý srovnávač, který vás zajimá.

XML feed pro Google nákupy

Chcete využívat PLA? Potřebujete speciální XML feed. Pokud nemáte po ruce šikovného programátora, musíte se PLA vzdát. Mergado vám vezme feed např. z Heureky a převede vám jej do požadovaného formátu.

Nové XML pro Zboží

Ještě nemáte nový XML feed pro Zboží.cz (platný od 1.8.2016)? S Mergadem to není problém.

O tom, jakých změn se to týká, se dozvíte na Mergado blogu.

Úprava kategorií

Heureka

Pokud chcete být úspěšní v Heurece, musíte mít kategorie zboží pojmenované podle specifikace Heureky. XML feed, který převezmete od programátora, většinou kategorizaci ošetřenou nemá. Šance na spárování produktů se prudce snižuje.

Google Nákupy

Upravovat kategorie potřebujete i v Google Nákupech (pro AdWords PLA), přesněji Google product category. Google pak lépe porozumí vašim produktům. Feed získá na kvalitě, zvýší se počet zobrazení za stejnou cenu.

Zboží.cz

Ještě nedávno na kategoriích pro Zboží.cz nezáleželo. Od 1.8.2016 je více než doporučené názvy kategorií dodržovat. A to dle specifikace Zboží.cz. Důvod? Výrazně více zobrazení, více prokliků, větší tržby.

V Mergadu je možné kategorie hromadně přejmenovávat dle specifikace srovnávačů.

Nastavení UTM parametrů

Na konci září 2016 přešlo Zboží.cz na HTTPS. Důsledek? Špatná data v Google Analytics, máte-li e-shop na HTTP. Řešení je nastavení UTM parametrů přes Mergado. Více v našem článku o přechodu Zboží.cz na HTTPS >>.

Úprava cílení produktových inzerátů v Skliku

Využíváte v Skliku produktové inzeráty (PLA)? Pak máte pravděpodobně rozdělené produktové skupiny i dle kategorií. Po jejich optimalizaci pro Zboží.cz vám nyní nemusí cílení fungovat. Řešením je např. převedení původních kategorií do štítků. V Sklik PLA kampaních pak cílení upravit. Vyhnete se tak předělávání celé struktury.

TIP: Jo a nezapomeňte si také zkontrolovat PPCHit. Pravděpodobně zde také využíváte filtry založené na kategoriích.

Nastavení cen za proklik

Potřebujete zdvihnout cenu za zboží, u kterého máte vysokou marži? S Mergadem není problém ceny za proklik okamžitě nastavit.

SEO

SEOzbožáky spolu souvisejí. Klíčová slova jsou důležitá pro zbožové i internetové vyhledávače. Všude lidé vyhledávají. Přes Mergado můžeme zvýšit návštěvnost např. přidáním názvu do Description (popisu produktu).

Úprava názvu produktů

XML feed od programátora má často schodný obsah tagů ProductProductname. To nemusí být chyba, pokud v názvu produktu neuvádíte bonus navíc (+ dárek zdarma). V Mergadu to lze snadno opravit. Názvy produktů budete změnit i pokud využíváte PLA. Pro maximální počet zobrazení je potřeba mít názvu produktu i obecné slovo, např. „Plovoucí podlaha Standard Basic“

Konkurenční výhoda ve výpisu eshopů

Na produktové kartě se počítá každé zviditelnění. A na kouzelné spojení Doprava zdarma Češi slyší. Přes Mergado jej snadno nastavíme i ve Zboží.cz.

mergado-zbozi-doprava-zdarma

Aplikace k Mergadu

Mergado obsahuje řadu placených i volně dostupných Namátkou – 1 příklad za všechny.

Bidding Fox

  • Nastavuje automaticky ceny za proklik v Heurece. Šetří čas strávený nad reporty pozic a ruční úpravou biddování.
  • Umí zohlednit ceny konkurence a dostupnost zboží (např. nebude nastavovat vysokou cenu za proklik u zboží, které má konkurence výrazně levnější).
  • Připraví výběry nespárovaných produktů. V Mergado je pak lze rovnou optimalizavat.
  • Cena: 1 286 Kč bez DPH. Zkušební doba: 10 dní.

Mergado je živé

  • Reaguje pružně na změny XML feedu vyhledávačů.
  • Vyvíjí nové aplikace (placené i neplacené) a funkce.
  • Má ochotnou podporu, která rychle reaguje.

A hlavně… šetří čas a peníze

Jak jsem zmínil v úvodu, pokud chcete udělat úpravu v XML feedu, nejste závislí na programátorovi.

Chci Mergado! A co dál?

Rozhodli jste se, že Mergado využijete? Skvěle.

Kontaktujte nás a my vše zařídíme. Od registrace po úpravu kategorií až po zavedení PLA kampaní v Adwords.

Lukáš Kolovrat

PPC specialista
Tvořím a optimalizuji PPC kampaně. Starám se o to, aby vám kampaně v Skliku, AdWords vydělávaly. A abyste byli vidět na Facebooku. Také nastartuji zbožové srovnávače.
Rozumím si s Google, ale i s Heurekou a Mergadem. Mám od nich certifikáty.