Vyplatil se mi čas strávený na ShopCamp 2016?


Program sliboval perfektní zážitek. Známá a ověřená jména řečníků, zajímavá témata ze světa e-commerce. To ale samo o sobě nemusí znamenat kvalitní akci.

Stál ShopCamp 2016 za to? Vyplatilo se mi odložit pracovní povinnosti a vydat se do víru informací ze světa online marketingu?

Výběr z nabitého programu

Nečekejte výpis všech přednášek na kterých jsem byl. Podělím se s vámi o tom, co mě na ShopCampu zaujalo.

Jiří Guňka – Biddingové automaty

Automatické biddování zbožových srovnávačů = téma, o kterém se hodně mluví. Ruční hlídání pozic (a následné manuální biddování produktů) je zdlouhavé. A před Vánoci se nějaký ten biddingový automat vyplatí minimálně vyzkoušet. Jedním z nich je BiddingFox (jedna z aplikací Mergada).

Přednáška obsahovala dost praktických tipů, především pro Heureku. Samotnou aplikaci probral Jirka celkem ztroha.

Největší přínos workshopu? „Afterworkshop“. Přišel jsem za Jirkou s nastaveným BiddingFoxem a prokunzultoval. Pomohl mi takto:

  • zkontroloval nastavení,
  • poradil, co zlepšit
  • prozradil pár novinek do budoucna. Např. se chystá BiddingFox i pro Zboží.cz. Ale psst, nechte si to pro sebe.

Michal Janík – Novinky z Mergada

ShopCamp 2016 - Michal Janík

Již na začátku Michal upozornil, že tentokrát o žádné praktické tipy nepůjde. Představil nám současnou strukturu napříč Besteto, Mergado a vývojářů zvenčí. Těch, kteří právě na Mergadu stavějí aplikace typu BiddingFox. Také zaznělo pár novinek, které se chystají v blízké budoucnosti.

S Mergadem pracuji, takže jsem rád za mírné nahlédnutí pod pokličku. A jestli tápete, podívejte se na možné využítí Mergada.

Pavel Ungr – SEO kontrola před spuštěním webu

ShopCamp 2016 - Pavel Ungr

 Ve většině případů obecně známé věci.

Dostali jsme je ale pohromadě a získali checklist: na co nezapomenout při spouštění, nebo redesignu eshopu. A to je také k nezaplacení.

Pavel měl sál nabitý k prasknutí. Lidé seděli i na schodech.

Lukáš Krejča – Dynamický remarketing na Facebooku

ShopCamp 2016 - Lukáš Krejča

Žádná teorie, pouze praktické typy pro správce Facebook kampaní. Namátkou:

  • Vylučujte remarketingová publika z akvizičních kampaní. Konkurujete sami sobě.
  • Sledujte report konverzí napříč zařízeními (Cross-device conversions). Ať se nepřipravujete třeba o asistované konverze z mobilních zařízení.

Často tedy věci, o kterých podvědomě víme, ale zapomínáme je řešit.

A tím můj seznam přednášek končí.

Přidaná hodnota ShopCampu

Mimo oficální program jsem příjemně strávil čas ve společnosti:

A v tomhle vidím největší přínos. Na obdobných akcích s těmito osobnostmi určitě poseďte. Připravte si:

  • problémy, které řešíte,
  • nápady
  • připomínky
  • dotazy k (skoro) čemukoliv, co vás napadne.

Navážete kontakty a ve výsledku vás celá konference bude víc bavit. A odjete nadšeni.

Takže ano. Za mě se návštěva ShopCamp vyplatila a jsem moc rád, že jsem konferenci navštívil.

Díky a příští rok snad znovu na viděnou.

Byli jste také na konferenci? Podělte se s námi o své dojmy. Dejte vědět, který řečník byl nejlepší :-).

Zdroj obrázků: Fotografie z ShopCamp 2016.

Lukáš Kolovrat

PPC specialista
Tvořím a optimalizuji PPC kampaně. Starám se o to, aby vám kampaně v Skliku, AdWords vydělávaly. A abyste byli vidět na Facebooku. Také nastartuji zbožové srovnávače.
Rozumím si s Google, ale i s Heurekou a Mergadem. Mám od nich certifikáty.